Termeni și condiții
Ultima modificare: Noiembrie 2, 2023
Descarcă
Citiți cu atenție acești termeni și condiții !!! Aceștia conțin informații importante privind modul de folosire a serviciului MPay.
-
1. Introducere
- Acești Termeni și Condiții se aplică utilizatorilor ce efectuează plăți prin intermediul Serviciului Guvernamental de Plăți Electronice (MPay) (în continuare – Serviciul MPay).
- Serviciul MPay este instituit prin Hotărârea Guvernului nr. 712 din 23.09.2020 „Cu privire la Serviciul Guvernamental de Plăți Electronice (MPay)”, în calitate de mecanism unic de încasare și de distribuire a plăților.
- Serviciul MPay constituie un nod intermediar informațional, financiar și contractual între prestatorii de servicii cu plată (în continuare - PS) și prestatorii de servicii de plată (în continuare - PP), Banca Națională a Moldovei și Ministerul Finanțelor.
- Serviciul MPay© este marcă înregistrată la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală și protejată conform legislației în vigoare în domeniul proprietății intelectuale.
- Agenția de Guvernare Electronică (în continuare – AGE) este posesor și operează Serviciul MPay în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 712 din 23.09.2020 „Cu privire la unele acțiuni de implementare a Serviciului Guvernamental de Plăți Electronice (MPay)”.
- Beneficiari ai Serviciului MPay sunt PS (ex. organele de stat competente, ministere, servicii, agenții etc.) sau alți beneficiari direcți ai plăților.
- Utilizatori ai Serviciului MPay sunt toți plătitorii ce efectuează plăți pentru anumite servicii, taxe, impozite, amenzi, servicii private etc. Utilizatorii pot fi atât persoanele fizice cât și persoanele juridice însă condiționat de metoda de plată aleasă (a se vedea detalii mai jos la metodele de plată).
- Serviciul MPay a fost dezvoltat și extins pentru PS ca un serviciu încorporat în portaluri guvernamentale dar și separat (stand-alone), care permite cetățenilor și companiilor să efectueze plăți pentru servicii publice, cum ar fi taxe, impozite, amenzi, vize pentru a intra în țară etc.
- Serviciul MPay oferă beneficii plătitorilor, oferindu-le libertatea și conveniența de a alege orice metodă de plată disponibilă în Republica Moldova în mod legal (carduri de credit/debit, internet banking, monedă electronică sau numerar) și fără comisioane suplimentare, dar și prestatorilor de servicii (autoritățile publice), având în vedere că Serviciul MPay este integrat cu 16 PP, inclusiv 9 instituții financiare, Î.S. „Poșta Moldovei”, terminale de numerar și furnizori de monedă electronică. Serviciul MPay a fost inițial conceput pentru plățile serviciilor publice, însă în anul 2015 Guvernul a identificat un potențial puternic în sectorul privat, prin urmare MPay este disponibil în prezent și pentru companiile private, precum și plățile pentru utilități și comerțul electronic în ansamblu.
- Acești Termeni și Condiții, precum și conținutul portalului mpay.gov.md sunt traduse din limba română, în limba engleză și rusă. Acestea sunt traduceri neoficiale și sunt furnizate numai ca traduceri de conveniență. Prin urmare, acestea ar trebui interpretate în conformitate cu versiunile în limba română, care prevalează în eventualitatea unei discrepanțe între versiunea în limba română și traducerea (engleză sau rusă).
-
2. Acceptarea termenilor și condițiilor
- Prin efectuarea unei plăți prin intermediul Serviciului MPay, aceasta va fi tratată ca acceptare a acestor Termeni și Condiții, precum și acordarea consimțământului de a procesa, prelucra și stoca datele cu caracter personal în conformitate cu Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal în scopul efectuării unei plăți și poate fi contestată în modul stabilit de legislație.
- În cazul efectuării plăților prin portalul mpay.gov.md, acceptarea acestor Termeni și Condiții, precum și acordarea consimțământului de a procesa, prelucra și stoca datele cu caracter personal, se realizează prin bifarea acordului de către plătitor
-
3. Accesarea serviciului
- Serviciul MPay poate fi accesat în funcție de metodele de plată selectate de plătitor: online sau offline.
- În cazul selectării metodei de plată online plătitorul va accesa portalul mpay.gov.md. Accesarea portalului este disponibilă atât prin autentificarea cât și fără autentificare. Accesarea cu autentificare oferă posibilitatea inițierii plății fără introducerea codului de securitate (captcha) și pentru unele plăți poate caută plata fără introducerea identificatorului plății.
- Pentru accesarea portalului mpay.gov.md se recomandă utilizarea ultimelor trei versiuni ale celor mai populare browsere (Chrome, Edge, Safari, Firefox). Portalul poate fi accesat atât pe dispozitivele desktop cât și dispozitivele mobile (cu sisteme de operare IoS, Android, Windows).
- În cazul selectării metodei de plată offline, plătitorul va accesa serviciul MPay prin vizitarea fizică a ghișeelor/terminalelor PP.
-
4. Metodele de plată disponibile în MPay
- Plata prin Serviciul MPay poate fi efectuată prin următoarele metode furnizate de Prestatorii de Plată:
- prin card de debit/credit VISA sau Master Card (online);
- Google Play și Apple Pay (online);
- prin internet banking la băncile din Republica Moldova (online);
- cu monedă electronică prin intermediul portofelelor electronice (online);
- în numerar (offline):
- la ghișeele băncilor din Republica Moldova;
- în numerar la oficiile Î.S. „Poșta Moldovei”;
- în numerar la terminalele de cash-in;
- Persoanele Juridice au oportunitatea de a achita cu instrumentele:
- prin card de debit/credit (persoană fizică) sau card business VISA sau Master Card (online);
- Google Play și Apple Pay (online);
- prin internet banking la băncile: Moldinconbank; Victoriabank; Comertbank (online);
- în numerar (offline);
- PP disponibili, sunt afișați pe portalul mpay.gov.md la opțiunea Parteneri de implementare.
- Este exclusiv responsabilitatea și dreptul plătitorului de a alege metoda de plată și a PP. AGE promovează
totuși plățile electronice și îndeamnă plătitorii să utilizeze metodele online de plată.
Atenție ! Serviciul MPay nu oferă metoda de plată prin virament cont la cont (transfer de credit). Pentru a utiliza această metodă, utilizatorul va folosi instrumentele băncilor și datele bancare necesare primite de la PS.
Atenție ! În Serviciul MPay momentan nu este posibilă efectuare plăților cu cardul bancar:- în favoarea prestatorilor de servicii cu plată din sectorul privat.
- Plata prin Serviciul MPay poate fi efectuată prin următoarele metode furnizate de Prestatorii de Plată:
-
5. Metoda de plată cu cardul de debit/credit VISA sau Master Card
- Prin Serviciul MPay se acceptă procesarea prin centrele băncilor acquiring din Republica Moldova, cardurile de debit/credit de la Visa International Limited, MasterCard Inc.
- Plătitorul este de acord că detaliile cardului de debit/de credit furnizate de acesta trebuie să fie corecte și exacte și că nu va folosi cardul de debit/de credit, care nu este deținut în mod legal de acesta sau a cărui utilizare nu este autorizată de proprietarul legal al acestuia. Plătitorul este, de asemenea, de acord și se angajează să furnizeze detalii corecte și valide despre cardul de debit/cardul de credit.
- Plătitorul garantează, este de acord și confirmă când inițiază o tranzacție de plată online și furnizează detaliile cardului.
- Plătitorul autorizează debitarea cardului nominalizat pentru plata selectată împreună cu comisioanele aplicabile după caz.
- Plătitorul este responsabil să se asigure că este disponibil un credit suficient pe contul cardului nominalizat la momentul efectuării plății pentru a permite finalizarea tranzacției de plată.
- Metoda de plată prin card bancar implică redirecționarea prin intermediul canalelor securizate către portalurile băncilor acquiring și nu stochează date sensibile (cum ar fi date deschise despre card sau titularul de card). În Serviciul MPay sunt stocate doar informații depersonalizate ale cardului (numărul cardului mascat - primele 6 si ultimele 4 cifre: XXXXXX******XXXX).
- Dacă în timpul procesării tranzacției cu cardul bancar se produce o eroare, următoarele cauze și soluții se aplică, după cum urmează:
- a apărut o eroare temporară în timpul procesării plății cauzată de conexiunea între Serviciul MPay și banca procesatoare de tranzacții cu cardul. Atenție ! În acest caz suma acestei tranzacții putea fi retrasă de pe cardul Dvs. Pentru a soluționa problema vă rugăm să va adresați la Serviciul suport clienți;
- cardul nu este activat pentru tranzacții online securizate (ex. 3D Secure). Atenție ! În acest caz suma acestei tranzacții nu a fost retrasă de pe card. Pentru a soluționa problema, vă rugăm să contactați banca emitentă a cardului Dvs. pentru a vă asigura că acesta este activ pentru astfel de operațiuni, să încercați setarea parolei 3D Secure pentru cardul pe care îl folosiți la plata online sau să încercați să finalizați plată cu un alt card activ;
- datele de autorizare introduse de Dvs. sunt invalide sau incomplete. Atenție ! În acest caz suma acestei tranzacții nu a fost retrasă de pe cardul Dvs.. Pentru a soluționa problema, vă rugăm să introduceți date de autorizare valide și complete;
- cardul Dvs. nu conține suficiente resurse financiare pentru a efectua achitarea tranzacției. Atenție ! În acest caz suma acestei tranzacții nu a fost retrasă de pe cardul Dvs.. Pentru a soluționa problema, vă rugăm să alimentați cu suma necesară contul cardului Dvs. și să repetați operațiunea de achitare sau să încercați să finalizați plată cu un card cu suficiente resurse financiare.
-
6. Achitarea plăților
- De regulă, achitarea plății este realizată în baza numărului documentului MPay denumit ”Notă de plată” sau numărului cererii depuse la PS. Nota de plată MPay este un document semnat electronic în baza Legii Nr. 124 din 19.05.2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere.
- Achitarea plății se realizează prin una din metodele de plată selectate de plătitor.
- Este responsabilitatea exclusivă a plătitorului de a se asigura că deține suficiente fonduri pentru a achita nota de plată scadentă. Dacă achitarea prin intermediul Serviciului MPay nu este disponibilă, plătitorul este în continuare responsabil pentru efectuarea plăților la timp în conformitate cu termenii prevăzuți de legislația Republicii Moldova.
- Plată achitată se confirmă de Serviciul MPay prin documentul denumit „Confirmare de achitare a notei de plată” semnat electronic în baza Legii Nr. 124 din 19.05.2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere. Acest document este valabil juridic și poate fi prezentat la solicitare pentru a confirma faptul achitării și alte detalii ale achitării efectuate de plătitor.
-
7. Debitarea și transferul plăților
- Debitarea și transferul plăților înseamnă mișcarea surselor financiare din contul PP în conturile de destinație ale PS (beneficiarii plăților). Debitarea și transferul plăților se efectuează doar în baza confirmării electronice a PP despre încasarea plății.
- Debitarea și transferarea plăților la destinație are loc zilnic conform ordinii de clearing bancar al sistemului automatizat de plăți interbancare (în continuare - SAPI) de la BNM, după cum urmează:
- plățile achitate de la ora 24.00 până la ora 18.00, se debitează și transferă în conturile destinatare, în aceiași zi în clearingul de la ora 18.30 (începe la ora 18.00);
- plățile achitate de la ora 18.01 până la ora 23.59, se debitează și transferă în conturile destinatare, a doua zi în clearingul de la ora 14.30 (începe la ora 10.00). Exceptie de la aceasta regula o constituie plățile încasate prin Î.S. Posta Moldovei care se debitează a treia zi lucrătoare de la încasare.
- În cazul zilelor de sărbătoare și zilelor nelucrătoare ale SAPI, plățile se debitează și transferă în zilele lucrătoare imediat următoare.
- În cazul în care datele bancare de destinație a plăților indicate de beneficiarul plății sunt incorecte, plățile se vor restitui în conturile prestatorilor de servicii de plată prin care au fost achitate. Redebitarea acestor plăți se va iniția după corectarea datelor bancare, prin urmare în acest caz, termenii indicați la pct. 7.2. nu vor fi respectați.
- Respectarea termenilor de achitare/stingere a obligațiilor este responsabilitatea exclusivă a plătitorului (subiectului obligației) dacă legea nu prevede altfel.
-
8. Conduita plătitorului
- Prin utilizarea Serviciului MPay, plătitorul este de acord să nu încarce, posteze, trimită e-mail sau orice material ce conține viruși sau alte coduri de computer, fișiere sau programe menite să întrerupă, distrugă sau să limiteze funcționalitatea oricărui software sau hardware sau echipament de telecomunicație asociat cu Serviciul MPay.
- De asemenea, plătitorul este de acord să nu interfațeze cu serverele sau rețelele ce au legătură cu Serviciul MPay sau să nu încalce nicio procedură, politică sau regulament al rețelelor ce au legătură cu Serviciul MPay, inclusiv să nu:
- pretindă că este altă persoană în timp ce folosește Serviciul MPay;
- folosească Serviciul MPay în scopuri ilegale;
- revândă sau exporte servicii de plată asociate cu Serviciul MPay.
- Pentru a utiliza Serviciul MPay, plătitorului i se poate solicita să furnizeze anumite informații cum ar fi date calendaristice, sume, informații plătitor, identificarea, detalii de contact etc. ca parte a procesului de procesare a plății. În cazul necesității introducerii unor date necesare procesării plății, responsabilitatea corectitudinii informațiilor introduse (etc), aparține în totalitate plătitorului.
- În cazul autentificării pe portalul mpay.gov.md, utilizatorul este responsabil pentru păstrarea confidențialității oricăror informații de autentificare asociate. În consecință, utilizatorul este responsabil pentru toate activitățile care apar în contul său.
- Utilizatorului nu îi este recomandat să transmită informații de autentificare în portalul mpay.gov.md oricărei terțe părți. Orice asemenea transmitere este responsabilitatea exclusivă a utilizatorului pentru care își asumă toate consecințele asociate.
-
9. Costurile folosirii serviciului
- În prezent, AGE pune la dispoziție Serviciul MPay plătitorilor (persoane fizice) în mod gratuit. Comisionul pentru aceste plăți este suportat integral fie de Ministerul Finanțelor dacă e vorba de o plată cu destinație în sistemul trezorerial al Ministerului Finanțelor, fie de PS, dacă e vorba de o plată ce nu are destinație în sistemul trezorerial (ex. plata pentru serviciile companiilor private).
- În cazul plăților efectuate de plătitori (persoane juridice), pentru fiecare plată, plătitorul va achita comisioanele aferente plății. În cazul plăților efectuate de persoanele juridice, la solicitare (prin metodele descrise în punctul 15), se va elibera factură fiscală pentru comisionul serviciului MPay (1.20 MDL) aferent plății.
- Comisioanele aferente plăților sunt stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 712 din 23.09.2020 și constituie:
- pentru fiecare tranzacție achitată în numerar și internet banking – 1%, nu mai puțin de 1.00 MDL și nu mai mult de 2,5 MDL;
- pentru fiecare tranzacție achitată cu cardurile bancare:
0.5% - pentru carduri domestice;
2.2% - pentru carduri străine. - pentru fiecare tranzacție achitată indiferent de metoda de plată se aplică un comision pentru platforma MPay – 1.20 MDL.
- La fel, în cazul metodei online de plată (card, internet banking, monedă electronică) a Serviciului MPay plătitorul este suportă costurile impuse de operatorul său de internet.
-
10. Politica de restituire / anulare:
- Restituirea plăților
- Plățile odată achitate și transferate PP nu pot fi restituite prin Serviciul MPay, cu excepția cazurilor de anulare. Restituirea plăților este responsabilitatea exclusivă a PS (beneficiarul plății), prin urmare orice cerere de restituire se va adresa PS.
- PS poate refuza restituirea plății ca urmare a condițiilor legale aplicate. Cazurile particulare de restituire se vor prezenta la fiecare serviciu cu plată solicitat de plătitor.
- De regulă, plățile achitate prin Serviciul MPay nu se admit spre anulare. Anularea nu se admite pentru a nu facilita scenariile de fraudare, prin care plătitorul având documentul de confirmare a plății, beneficiază de serviciu, după care solicită anularea plății respective.
- În calitate de excepție de la această regulă, PS sau plătitorul poate solicita anularea plăților efectuate prin Serviciul MPay, în următoarele cazuri:
- erori tehnice evidente (dublări ale plăților, sume evident exagerate etc.);
- inconsistență în mesajele de plată ca urmare a devierilor de la modelul operațional agreat (de ex. lipsește confirmarea PP despre încasarea plății);
- Anulările de plăți pot fi efectuate doar în perioada de până la lansarea procedurii de debitare, cu cel puțin 30 min în prealabil. La solicitarea anularilor de plăți încasate/restituite se va lua în considerație ordinea de clearing bancar în SAPI (descrisă în pct. 7).
- Pentru toate anulările de plată, atât PS cât și plătitorul va solicita în scris (online sau pe suport de hârtie) anularea plății. AGE va verifica respectarea acestor condiții și va autoriza anularea plății.
- În cazul autorizării anulării, plata va fi restituită plătitorului:
- de către PP în cazul metodei de plată în numerar (bancă, terminal cash-in, oficiu poștal), monedă electronică, internet banking;
- de către Serviciul MPay în cazul metodei de plată cu cardul bancar.
Anularea plăților
-
11. Disponibilitatea serviciului
- Serviciul MPay este disponibil 7 zile pe săptămână, cu program continuu. Perioada garantată pentru nivelul agreat de disponibilitate a serviciilor este 24 ore pe zi în condițiile disponibilității metodelor de plată ale Serviciului MPay. Timpul acesta nu include lucrările de mentenanță care vor fi efectuate de regulă înafara orelor de muncă cu excepția cazurilor de urgență sau a altor cauze imprevizibile.
- Dacă una din metode sau PP nu este disponibil la momentul accesării din motivele enunțate mai sus, AGE recomandă utilizatorilor să încerce orice altă metodă sau alt PP disponibile sau să încerce achitarea mai târziu după soluționarea problemelor de indisponibilitate.
- Dacă Serviciul MPay este indisponibil, rugăm să contactați Serviciul suport clienți (pct. 15).
-
12. Conectarea la Serviciul MPay
- Conectarea la Serviciul MPay și costurile operaționale sunt responsabilitatea exclusivă a PS.
- PS este responsabil pentru a asigura că sistemul său informatic este operațional și pregătit pentru funcționare și că respectă toate legile aplicabile.
- PS este responsabil pentru obținerea tuturor aprobărilor necesare impuse de legislația în vigoare și / sau de orice autoritate competentă și necesare în scopul prestării serviciilor cu plată și încasării plăților de la prestarea acestor servicii.
- La Serviciul MPay se pot conecta atât PS din sectorul public cât și din sectorul privat.
- Conectarea la Serviciul MPay poate fi realizată prin două modalități:
- Integrarea tehnică a sistemului informatic (de generare a notelor de plată) al PS cu Serviciul MPay. În acest caz integrarea se va realiza conform ghidului tehnic de integrare și cu asistența AGE;
- În cazul în care PS nu deține un sistem informatic, conectarea la Serviciul MPay se realizează direct de către AGE prin crearea unei interfețe web pe portalul mpay.gov.md de generare a notelor de plată.
- Pentru conectarea PS la Serviciul MPay sunt necesari următorii pași:
- PS expediază către AGE o solicitare de conectare la Serviciul MPay. În scrisoare va indica numele și contactele persoanei responsabile de conectare, desemnate de PS;
- AGE răspunde la solicitare cu instrucțiuni ulterioare tehnice și informații de contact. La răspuns va fi remis și acordul/contractul de utilizare a Serviciului MPay pentru a fi examinat și semnat de PS;
- Se examinează acordul/contractul de utilizare a Serviciului MPay și se semnează de către AGE;
- AGE și PS examinează calea de conectare (conform opțiunilor din pct. 12.5), coordonează și efectuează lucrările pe dimensiunea tehnică, inclusiv realizează testările necesare;
- Se lansează în producție și se comunică PS și PP despre serviciul nou cu plată conectat la MPay.
-
13. Renunțarea la răspundere și limitarea răspunderii
- Prin utilizarea Serviciului MPay, utilizatorul înțelege și este de acord că toate resursele pe care le furnizează AGE sunt „așa cum sunt" și „așa cum sunt disponibile". Aceasta înseamnă că AGE nu garantează că:
- utilizarea resurselor Serviciului MPay va satisface toate nevoile sau cerințele Dvs.;
- utilizarea resurselor Serviciului MPay va fi neîntreruptă, în timp util, sigură sau fără erori.
- AGE nu acceptă răspunderea pentru daune, pierderi, costuri (inclusiv costuri juridice), cheltuieli indirecte pierderi sau daune de orice fel care pot fi suferite sau suportate de plătitor de la utilizarea Serviciului MPay.
- Serviciul MPay este un serviciu complementar serviciilor cu plată prestate de PS din domeniul public și privat, iar relațiile juridice de prestare a Serviciului MPay sunt reglementate de contracte/acorduri cu acești PS. Prin urmare, orice petiție, plângere, contestație pe marginea achitării plăților se va expedia PS, care la rândul lor vor atrage AGE la examinarea acestor petiții, plângeri, contestații.
- Prin utilizarea Serviciului MPay, utilizatorul înțelege și este de acord că toate resursele pe care le furnizează AGE sunt „așa cum sunt" și „așa cum sunt disponibile". Aceasta înseamnă că AGE nu garantează că:
-
14. Legea aplicabilă și soluționarea litigiilor
- Acești Termeni și Condiții cad sub incidența legislației Republicii Moldova.
- În cazul oricărui litigiu sau dezacord care apare în temeiul sau în legătură cu acești Termeni și Condiții (inclusiv o dispută sau dezacord cu privire la valabilitatea Termenilor și Condițiilor), astfel de dispute sau dezacorduri vor fi intentate și soluționate în cadrul instanțelor de judecată ale Republicii Moldova.
-
15. Suport și asistență
- Pentru asistență în achitarea notelor de plată MPay, sau depunerea unui petiții, contestații, plângeri, vă rugăm să contactați Serviciul suport clienți prin următoarele canale:
- Tel: (+373) (22) 820000;
- Email: suport.mpay@gov.md .
- În cazul solicitărilor expediate pe email, echipa de suport al Serviciului MPay va depune tot efortul pentru a oferi răspunsuri în termen de cel mult 7 zile lucrătoare. În cazul în care nu primiți un răspuns în acest termen, cel mai probabil operatorii noștri sunt supraîncărcați, și ca urmare vă rugăm să reveniți cu un mesaj repetat dacă chestiunea Dvs. nu suferă amânare iar echipa noastră va reprioritiza cererea Dvs.
- Pentru a beneficia de suport în cazul unei deficiențe sau probleme apărute, recomandăm:
- sesizarea echipei MPay în cel mult 180 zile de la depistarea incidentului/problemei;
- expedierea tuturor actelor/documentelor solicitate ulterior de echipa de suport MPay.
- Pentru asistență în achitarea notelor de plată MPay, sau depunerea unui petiții, contestații, plângeri, vă rugăm să contactați Serviciul suport clienți prin următoarele canale:
-
16. Confidențialitate
- Serviciul MPay prelucrează date cu caracter personal exclusiv în scopul asigurării procesării plăților. Prelucrarea datelor cu caracter personal se inițiază la solicitarea plătitorului de a efectua plata prin selectarea metodei de plată și prestatorului de servicii de plată și indicarea identificatorului plății.
- Prin Serviciul MPay sunt procesate următoarele date generice cu caracter personal:
- Numărul de identificare de stat a persoanei fizice (IDNP);
- Numele și prenumele persoanei fizice;
- Semnătura electronică (IDNP, email), în cazul autentificării în portalul mpay.gov.md;
- Adresa IP în cazul utilizării metodei electronice de plată.
- Datele cu caracter personal sus-menționate sunt colectate în Serviciul MPay în două moduri:
- de la PS (ex. Serviciul Fiscal de Stat, Ministerul Afacerilor Interne, Agenția Servicii Publice etc.). Respectiv, Serviciul MPay transmite la rândul său datele cu caracter personal sus-menționate la PP integrați (bănci comerciale, Î.S. „Poșta Moldovei” etc.). În acest caz, prelucrarea datelor cu caracter personal este întemeiată de legislația în domeniu (ex. Codul fiscal, Codul contravențional etc.);
- direct de la plătitori prin introducerea la crearea notei de plată pe portalul mpay.gov.md (ex. taxa de grădiniță, taxa pentru folosirea drumurilor, contribuția pentru asociațiile/fundațiile de părinți etc.). Respectiv, Serviciul MPay transmite la rândul său datele cu caracter personal sus-menționate la PP integrați (bănci comerciale, Î.S. „Poșta Moldovei” etc.). În acest caz, la introducerea datelor cu caracter personal și acceptarea Termenilor și Condițiilor, plătitorul își exprimă consimțământul pentru procesarea de către Serviciul MPay a datelor cu caracter personal.
- Serviciul MPay păstrează cookies de sesiune care se șterg după maximum 15 minute de perioadă inactivă a utilizatorului, fapt care face imposibil accesul de mai departe până în momentul când utilizatorul nu deblochează sesiunea de lucru prin metoda trecerii repetate a procedurilor de identificare şi autentificare. Cookies de sesiune sunt protejate prin metoda HTTPOnly și nu pot fi utilizate de către alt protocol în afară de HTTP. Acest tip de cookie-uri asigură faptul că doar portalul mpay.gov.md poate să le utilizeze și nu implică riscuri de securitate sau confidențialitate pentru utilizatori.
- Toate detaliile de plată care sunt introduse pe portalul mpay.gov.md sunt criptate și securizate pentru a oferi comunicații sigure către și de pe portal.
- Serviciul MPay nu transmite datele cu caracter personal altor terți, inclusiv nici în scopuri de marketing sau de generare de venituri din utilizarea de date personale.
- AGE garantează respectarea drepturilor titularilor datelor cu caracter personal prevăzute de Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
- Serviciul MPay este înregistrat la Centrul Național de Protecție a Datelor cu Caracter Personal cu numărul de înregistrare #0000077-004. AGE este înregistrată în calitate de operator de date cu caracter personal, fapt ce poate fi verificat pe portalul registru.datepersonale.md.
Notă: Suplimentar, pentru unele plăți pot fi procesate și alte date cu caracter personal, cum ar fi de exemplu, i) pentru taxa de vinieta: numărul de înmatriculare a vehiculului, numărul pașaportului; ii) pentru taxa de grădiniță: numărul unic al copilului alocat de grădiniță; etc.
-
17. Drepturi de proprietate intelectuală
- Conținutul și materialele disponibile pe portalul mpay.gov.md, definite care includ, dar nu se limitează la text, grafică, nume de site, cod sursă, imagini și logo-uri, sunt proprietatea intelectuală a AGE și sunt protejate de legislația privind drepturile de autor și mărcile comerciale aplicabile. Orice utilizare inadecvată, inclusiv, dar fără a se limita la reproducerea, distribuirea, afișarea sau transmiterea oricărui conținut de pe acest portal este restricționată dacă nu este autorizată în mod expres de AGE, cu excepția cazului în care este utilizat de către jurnaliști și în scopuri de promovare a Serviciului MPay sau în scopuri academice.
-
18. Modificările termenilor și condițiilor
- AGE își rezervă dreptul de a modifica acești Termeni și Condiții, iar versiunea curentă va fi cea publicată pe portalul mpay.gov.md. Este responsabilitatea exclusivă a utilizatorului de a citi Termenii și Condițiile înainte de a utiliza Serviciul MPay.
-
19. Datele prestatorului
Prestator al Serviciului MPay
Instituția Publică ”Agenția de Guvernare Electronică”
IDNO: 1010600034203
Adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 134, MD-2012.